amanda bergqvist♥

oj dåååå

Kategori: Allmänt

hej bloggen ligger just nu hos maya alltså mayski,ni vet vem det är om ni har kollat in min blogg,så aah.Min bästavän,woopwoop.
Tog 1 månads blogg paus...sorry sorry,alltså gud jag måste sluta upp med att säga sorry sorry hela tiden fått det från filmen "jag saknar dig" haha.
Men iallfall har så mycket att snacka om oj oj oj då amandaaaa....
Har varit utomlands,alltså FRANKRIKE! :D 
Har varit på City festivalen alla dagar.
Och har varit på Power BIG meet 2012.

Frankrike var hur mysigt som helst blev att sitta i bilen varje jävla dag så blev inte ens brun..bbuhuuuu.eller okej lite brun blev jag då på 2 timmar i förmiddagssolen woopwoop.
Vi åkte ner till Monaco,St Tropez,St Maxime,Nice och någon by jag inte kommer ihåg som var en så kallad parfym by haha.MYYYYYSS! I Monaco kollade vi in LV butiken,Guess,Gucci och Dior,vågade tyvärr inte gå in Prada butiken för det var lite fööööööör exklusivt. Fick dock inte med en LV väska,inte ens en nyckelring från LV för den var för dyr.Alltså 800 kronor för en Nyckelring som det står LV på? :P 
Sen drog vi förbi Nice och tog gick in på en pizza bar och åt spaggetti bolognese :D mmm jätte gott men liten portion för 150 spänn.I St tropez softade vi bara vid stranden tog ett dopp i havet och solade ett tag men inte för länge det var liksom 38 grader varmt där ungefär.kändes det som iallfall! 
Innan St tropez stannade vi i St maxime och kollade på den fina stranden och kollade in Kungens och Drottningens sommarhus,BALLT!
Vi var på en vingård också det var jävligt coolt,mamma och min morbrors fru fick smaka på vin och olja och marmelader.För typ 200 kronor haha.DYRT! skulle aldrig gjort det för 200 haha för att smaka på 5-6 saker xD.
Sen efter vi hade varit på vingården drog vi till Parfym byn kommer inte ihåg vad den hette men aja.Det var fett coolt fick se hur dem gör parfymerna och blablabla.Mamma köpte en jätte fin och gullig parfym som hette emilié.
Vi har gjort rätt så mycket i Frankrike,längtar redan tillbaka dit,hoppas vi åker dit nästa gång också,så himla mysigt och rätt skönt att komma bort från Sala och Sverige.
Nu kommer några bilder! 
-
'
-
 
-
-
-
-
-
-
 

Jag har ju varit i Västerås en hel del denna sommaren,förrförra veckan var det ju city festivalen det var så himla skoj.Kapten röd var ju helt klart bäst! Sen fick vara med om att en tjej som var full stod och sjöng Euphoria inne på Mcdonals Skrapan haha över HEEELLLAA mcdonals serious!? haha skojsigt. Tog inga bilder under själva festival dagarna eller dem är inne på mobilen och orkar dock inte ladda över dem nu för är hemma hos mayskiiiii.Gör det en annan dag! Det var toppen på Kapten röd för han hade med skrillex i en låt alltså Dubstep (a) .Lovely! Nog pratat om city festivalen nu vidare till POWER MEET! 

Jag verkligen älskar Power meet,blir så kär i alla jävla bilar helt sjukt! Åkte dit en dag och det blev på fredagen då det var mest skojsigt.Åkte med Daniella,Nathalie och min babe Julia.Vi hade roligt som vanligt gick runt lite här och där och kollade på massa bilar och åt på donkenlonken :D Men det var roligare förra sommaren vettefaan varför men det bara va det helt enkelt! 

I lördags var jag ju på Bröllop i Gävleborg woopwoop skit gulligt,älskar bröllop men hatade kapellet vi va i dog nästan ju först såg jag en spindel och började gråta sen kom det en nattfjäril flygandes sen så såg man en jävla äckel spindel till fast den gick på min brors äxel,hur äckligt låter inte det!?!?!?Euuuwww...Men men efter det blev det att kasta ris på bruden och brudgubben skit kul för min syssling tog i skit hårt när han skulle kasta haha.Sooooo Cuuutee! 
Sen blev det picnick i gävle slotts trädgård mysigt! men sång och mat! 
Men blev lite ledsen missade ju power meet på lördagen bbuuhhuuu :( 
Men men nästa år blir det CRAAZZYY! 
Okej ska inte skriva mera nu vi får höras mera,ska inte blogg pausa något mera pusspuss! :* ♥
 
 
Kommentera inlägget här: